Snart lite ledighet

Några få timmar kvar innan jag går på lite skön ledighet. Fem lediga dagar i rad att se fram emot. Det var länge sedan jag hade så många lediga dagar i följd och det känns. Vilan är helt klart välbehövlig. Jag har känt mig trött och sliten en längre tid nu vilket sannolikt är en av orsakerna till att jag gnäller mer än vanligt över mitt jobb. Jag blir alltid lite extra gnällig när jag känner mig trött. Kanske både ni och jag kan se fram emot lite mindre gnäll från min sida framöver!

Men än är det inte riktigt färdigjobbat så jag gör nog bäst i att återgå till att göra det jag borde göra vilket just nu inte är att sitta och skriva här på bloggen 🙂

2 kommentarer Lägg till

  1. ibod11 skriver:

    Din blogg är först och främst till för att du ska skriva om det du känner och behöver du ”gnälla” lite så är det så det ska vara. Man ska inte stänga ute negativa känslor. Det bästa är att bearbeta dem ett tag och sedan se till att inte fastna i dem. Kanske behöver du fundera över vad du vill och när du vet det kan du tänka vidare på hur du ska nå dit och om du ev behöver hjälp för att komma dit du vill. När du känner dig klar med dina lite mörkare tankar så kanske du kan börja fokusera på det som är roligt och bygga vidare på det. Jag vet för lite om din situation för att riktigt kunna peppa men det finns säkert andra som kan det bättre…
    God jul till dig 🙂

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack snälla du. Egentligen har jag inte mycket att gnälla över men har en liten benägenhet att ägna mig åt det när jag blir lite trött och sliten 🙂 Sen borde jag nog på allvar fundera på att byta jobb men det finns många fördelar med det jag har också (man vet vad man har men inte vad man får som det brukar heta).
      Men du har helt rätt i att man ska skriva det som ”faller en in” på en blogg. Jag blir bara lite trött på mitt eget gnäll mellan varven 😉

      Liked by 1 person

Kommentera

