Ett bra val & tävling på blodigt allvar

Kloka val & goda grannar

Somliga vet hur man väljer rätt och nej, det är inte mig själv jag pratar om den här gången. Jag har precis skickat iväg sambon med siktet inställt på Arlanda flygplats där han ska hämta upp grannarna som kommer hem efter att ha tillbringat hela april på Gran Canaria. De kunde väl inte valt vare sig avresa eller hemkomst bättre?

Nu har jag förvisso inte haft någon koll på vädret där borta men det kan väl knappast ha varit sämre än här? Nu kommer de hem lagom till att våren verkar ha tagit övertaget över den segdragna vintern. Men det är de helt klart värda, bättre grannar kan man inte få. Genom åren har vi också skapat en tradition där vi alltid skjutsar och hämtar varandra vid flyget när vi är/har varit på resande fot (med ett undantag för det året då vi allihop var på Gran Canaria samtidigt men då umgicks vi ju ändå).

Vitsippa
En tvättäkta soldyrkare vänder alltid ansiktet mot solen!

Stegtävling

Numera hinner man ut en sväng i skogarna efter jobbet också vilket är tur för mig. Jag har nämligen blivit utmanad i en stegtävling på jobbet och har satt ihop mitt ”dreamteam” som jag plågar rejält. Numera hämtas allt kaffe i fikarummet längst bort, skrivaren på fel våning används för utskrifter och vi går till varandra i stället för att ringa eller mejla. En av teammedlemmarna tittade in på mitt kontor på lunchen och liksom väste mellan tänderna – vi måste ut… Tävlingsinstinkt när den är som bäst 😉