Visst renoveringsbehov

Husvagn säljes, visst renoveringsbehov föreligger! Skämt åsido, denna tjusiga vagn sprang jag ihop med när jag ”jagade steg” på lunchrasten (stegtävlingen ni vet). Den ser onekligen ensam och övergiven ut där den står.

Men visst är det trist att det får se ut så här? Nog för att var och en ansvar för sina saker men när de står och skräpar så här borde ändå kommunen eller annan myndighet kunna ingripa. Ett önskemål som så klart inte är helt solklart och enkelt att infria med juridiska mått mätt. Men ändå… Det är sannerligen en trist syn!

Nu tror jag att just det här området just nu detaljplaneras för bostadsbyggande och därmed blir nog problemet löst inom en relativt snar framtid.

Husvagn
Husvagn med visst renoveringsbehov! Språkbruket får ursäktas men jag lovar att det inte är jag som ägnat mig åt att måla graffitin 😉 (Mobilfoto)

Sliten & trött

Efter flera nätters mindre bra sömn med ständiga uppvaknanden känner jag mig lite sliten. Ett återkommande problem i min värld men tack och lov är perioderna med sömnstörningar kortare än de med bra sömn. Inte desto mindre är det jobbigt när de dyker upp.

Så nu känner jag mig lite som den här vårlöken, sliten och trött men någorlunda funktionsduglig ändå 😉

Vårlök
Lite sliten men någorlunda funktionsduglig ändå 😉