Aprilväder i snabbrepris

Vårbruket pågår för fullt här utanför. När jag vaknade i morse kunde jag inte riktigt se den bilden framför mig. Stora snöflingor singlade ner från skyn och marken var vit. Tio minuter senare regnade det, sen tittade solen fram och det sista av snön försvann. Då kom hagelskuren som smattrade ilsket mot taket innan det var dags för lite hård vind. Och det var bara innan jag kom iväg till jobbet. Sen fortsatte det i den stilen under hela förmiddagen. Aprilväder i snabbrepris.

Kvällen har varit något mer trivsam, det är också i kväll fotot här ovanför är taget. Solen skiner vackert men det är ruskigt kallt. Hur det än är med kylan så måste jag ju ut och röra lite på apostlahästarna (ni vet, stegtävlingen), kameran behöver luftas den också. Att ”gå av mig” jobbet har blivit en vana. Det finns inte mycket som rensar huvudet så bra som en rask promenad. Jag jobbar ju som bekant hårt på att skilja på jobb och fritid, med ganska blandat resultat ska erkännas. Men, man kan ju inte vara bra på allt 😉

Buske
En vacker, men för mig okänd, buske. Efter tips från Anki och Jag har jag förstått att detta är en druvfläder. Nu har jag lärt mig något nytt igen 😉