Myrornas paradis

Sista dagen innan min kommande semestervecka arbetade jag inledningsvis på hemmaplan för att därefter dra mig in mot stora staden för ett möte. En ganska skön avslutning på jobbveckan faktiskt. Somnade gott på bussen, att sova på bussen är jag nämligen väldigt bra på. Det är en av de saker jag saknar med mitt förra jobb (alltså, jag saknar inte jobbet bara bussresan och så kollegorna så klart). Nu för tiden måste jag köra bil till och från jobbet, då är tupplurar inte att föredra. Inte alls faktiskt, de ska snarare undvikas.

Sprang på myrornas paradis när jag var ute och luftade mig nu på kvällskvisten. En lönn blommar så vackert och alldeles uppenbart har den godsaker i gömmorna. Godsaker som faller myrorna i smaken.

En ensam svan fick också följa med hem på bild. För någon vecka sedan var de tre svanar på åkern, nu är det en ensam stackare kvar. Om det nu är samma svan som förut. Det kan jag ju inte alls vara så säker på.

Ensam svan
En ensam sångsvan, övergiven av sina forna vänner.