Hare & Kameralek

Jo då Jag, du fick rätt i din kommentar. Om man lyckas fånga en hare på bild så kommer det fler tillfällen. Precis så är det 😉

När jag tog mig ut ur skogens dunkel, där för övrigt den vackra harsyran här ovanför är fotad, så sprang jag ihop med herr eller fru hare igen. I stort sett på samma plats som förra gången jag lyckades fånga en hare på bild, kanske det rent av är samma hare? I dag hann jag till och med få flera bilder på den lille, snabbe, gynnaren.

Det är alldeles uppenbart att mitt sällskap inte var att föredra. Bråttom, bråttom att ta sig därifrån hade den. Nu var den inte så jätteskrämd precis, för den stannade ganska snart igen. Sprang bara tillräckligt långt för att bli mer eller mindre omöjlig att få med på bild. Retsamt men samtidigt ganska typiskt.

När nu haren inte ville vara motiv längre ägnade jag mig i stället åt lite kameralek. Roar mig ibland med att testa lite olika inställningar på kameran, oftast med så uselt resultat att ni aldrig får se fotona här. Idag roade jag mig med att ta fram, eller plocka bort, lite färger (välj själv hur ni vill se det). Just det har jag faktiskt roat mig med förut. Här nedanför har jag roat mig med att plocka fram de gulgröna tonerna i tillvaron.

Kameralek
Idag valde vi (vi det är kameran och jag det) att plocka fram det gulgröna i livet!

Nu gör jag nog bäst i att ta itu med lite packning inför morgondagen. Vi ger oss iväg mot Öland ganska tidigt på morgonkvisten för lite miljöombyte och nya upplevelser!