Det blir nog blåbär…

Det blir nog blåbär i år också som det ser ut (fotot ovan). Om nu någon trodde att det inte skulle bli det 😉

Eftermiddagen har inte enbart tillbringats i skogen. En tur in till storstaden har hunnits med också. Sambon ville ”hålla hand” när han skulle till tandläkaren. Inte riktigt sant kanske, han är inte det minsta rädd för tandläkaren. Men dagen till ära fick han en medicin som reducerar salivproduktionen – och gör en riktigt trött. Att vara riktigt trött och köra bil är ingen bra kombination så jag fick rycka in som chaufför. Turligt nog har vi vår tandläkare mitt i centrala staden vilket innebär att man kan roa sig med shopping medan man väntar. Inte så dumt!

Det är dock i skogen jag helst jagar fotomotiv. Naturen fascinerar mig helt enkelt. Här kommer en blyg liten harsyra (igen), krypet blev en bonus. Utan läsglasögon ser jag inte så små och ynkliga djur. Eftersom jag ännu inte fått in vanan att se till att glasögonen kommer med så blir det en och annan överraskning (läs bonus) när fotona kommer upp på dataskärmen 😉

Harsyra med kryp
Blommande harsyra med bonuskryp

Kontrastrikt

Dag före röd dag innebär halvdag på jobbet vilket i sin tur innebär att skogspromenaden kan bli lite längre än vanligt. Strålande sol på det. Härliga tider!

Hittade ett vildkörsbärsträd som nästlat in sig i en gammal, död gran. Körsbärsträdets skira, vackra blommor mot den döda granens lavöverväxta, grova grenar. Kontrastrikt minst sagt!

Kontraster
Körsbärsblom mot lavöverväxt gren – kontrastrikt!
Konstrastrik.JPG
Körsbärsblomma och grankvist med lav

 

Bloggen bor hos WordPress.com.

Upp ↑