Helgerna duggar tätt…

Nu duggar helger och helgdagar sannerligen tätt. Det är inte helt lätt att hålla koll på vilken dag det är. I morse när jag gick till jobbet kändes det som måndag för att upptäcka att det är fredag och helg igen när jag gick hem. Nu klagar jag inte över den upptäckten, helg igen känns faktiskt helt okej.

Klämdagen till ära var det synnerligen lugnt på jobbet. Vi måste alltid vara tillgängliga och bemannade vanliga vardagar, så även denna. Bemanningen sänks förvisso men jag tror att allmänhetens uppfattning var att vi hade stängt. Inte ett enda telefonsamtal fick jag idag, trots att jag även täckte för ett antal kollegor. Det är vanligtvis inte så en arbetsdag ser ut, vare sig för mig eller mina kollegor. Så jag gjorde som sig bör – passade på att njuta en aning av lugnet 😉

Bloggen bor hos WordPress.com.

Upp ↑