Hundar hela dagen

Dagen har tillbringats med hundar. Mängder av hundar faktiskt. Vi begav oss iväg till Gimo och en hundutställning dagen till ära. Vädret var strålande vackert och värmen ganska tryckande redan innan vi begav oss iväg hemifrån vilket gjorde att vi var lite oroade över hur varmt det skulle bli på plats. Nu blev det faktiskt behagligare än vi trott tack vare lite friska vindar som drog över idrottsplatsen där utställningen gick av stapeln. Alla kanske inte var så överlyckliga över blåsandet, särskilt inte de utställare som fick jaga sina tält över idrottsplatsen 😉

Men vi njöt i fulla drag av svalkande vindar i kombination med strålande sol och mängder med vackra hundar att vila ögonen på. Själv är jag mer brukshundsmänniska och har väl egentligen inte så stor förståelse för det här med utställning. Men njuta av vackra hundar kan jag ju göra ändå 😉

Här kommer ett axplock med foton från dagen.

4 thoughts on “Hundar hela dagen

  1. Ojojoj, jag skulle bli alldeles sönderstressad av att vilja kela med alla fina hundar 😉 Jag är väldigt kluven i min inställning till hundutställningar. De flesta har bra anledningar att vara med där och många hundar tycker att det är roligt men så är det ju det där med sjuka rasstandarder. Men jag vill inte förstöra din glädje med upplevelsen så jag ska inte gå in djupare i det ämnet. Hoppas att du tog chansen att gosa och mysa med massor av vovvar 🙂

    Liked by 1 person

    1. Ha ha, ingen fara. Det är just det som är min farhåga också 😉 Det där med avel på utseende där inte hälsan tas i beaktande stör mig väldigt mycket. Fast många raser avlas nog på hälsa också (hoppas jag i alla fall).

      Liked by 1 person

Kommentera

