Svalare väder och hotellbokning

I dag är det betydligt svalare än i går här på mina breddgrader. Nu gör det då rakt ingenting när jobbveckan drar igång, det varma finvädret kan vänta till dess jag är ledig nästa gång 😉 Vädergudarna förutspår dessutom regn i morgon och på onsdag, inte ens det stör mig nämnvärt. Regnet behövs verkligen för nu är det torrt som fnöske ute i markerna. Risken för bränder är överhängande och inte mår växtligheten särskilt bra av torkan den heller. Nej, som jag ser det så är regnet väldigt välkommet.

Jag har äntligen tagit mig för att boka in boende till Gotlandssemestern på sensommaren. Dyrt blev det men förhoppningsvis kommer vi att bo bra. En dryg vecka blir vi där nere om allt går som vi tänkt. Det är ju delvis beroende av hur det går för sonen med hans lägenhetssökande (han ska ju bo där nere under höstterminen). Avbokningsreglerna är ju generösa (man kan avboka med full återbetalning till bara någon dag innan tänkt vistelse) så jag vågar boka lite chansartat. Nu återstår det bara att boka plats på båten över också, sen är nog allt fixat.

Gems Weekly Photo Challenge #22

Veckans ord i Gems Weekly Photo Challenge #22 är LYSER. Det är mycket som lyser men just så här års kretsar mina tankar kring solens upp och nedgång vilket återspeglar sig i mina foton här nedanför.

Solnedgång över Kalmar sund
Solnedgång vid Kaj 4, Öland, i maj 2017. Solen LYSER på havet. Observera särskilt gänget där längst ut på kajen som njuter av solnedgången (eller vad de nu gör).
Solnedgång
Solnedgång över byn, fantastiska färger i april 2017. Solen LYSER och färgar himlen rosa.
Soluppgång
Soluppgång över Karibiska havet. Mexiko januari 2017. Solen LYSER på sin väg upp ur havet.

Det var min tolkning av ordet LYSER. Fler tolkningar av ordet hittar du HÄR.

Bloggen bor hos WordPress.com.

Upp ↑