Svalare väder och hotellbokning

I dag är det betydligt svalare än i går här på mina breddgrader. Nu gör det då rakt ingenting när jobbveckan drar igång, det varma finvädret kan vänta till dess jag är ledig nästa gång 😉 Vädergudarna förutspår dessutom regn i morgon och på onsdag, inte ens det stör mig nämnvärt. Regnet behövs verkligen för nu är det torrt som fnöske ute i markerna. Risken för bränder är överhängande och inte mår växtligheten särskilt bra av torkan den heller. Nej, som jag ser det så är regnet väldigt välkommet.

Jag har äntligen tagit mig för att boka in boende till Gotlandssemestern på sensommaren. Dyrt blev det men förhoppningsvis kommer vi att bo bra. En dryg vecka blir vi där nere om allt går som vi tänkt. Det är ju delvis beroende av hur det går för sonen med hans lägenhetssökande (han ska ju bo där nere under höstterminen). Avbokningsreglerna är ju generösa (man kan avboka med full återbetalning till bara någon dag innan tänkt vistelse) så jag vågar boka lite chansartat. Nu återstår det bara att boka plats på båten över också, sen är nog allt fixat.

4 kommentarer Lägg till

  1. Kristallina skriver:

    Samma väder här och jag håller helt med dig. Vi behöver regn nu. Håller tummarna att allt går som planerat! Väldigt fin bild!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack! Jo då, allt gick enligt plan. Nu regnar det 😉

      Liked by 1 person

  2. ibod11 skriver:

    Vår gräsmatta är glad för att den äntligen får lite vatten. Jag är också ganska nöjd. Bara lite tråkigt med leriga hundtassar och hundmagar.
    Gotland är väl värt att besöka och, liksom på Öland, finns det alldeles för mycket att se för att hinna med allt på en vecka. Ni kommer att ha få en fin semester där 🙂

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Ja det är bra med lite regn! Förstår dock omaket med leriga hundtassar.
      Nä, vi ska nog ta det lite lugnare på Gotland (men jag ska kanske inte lova för mycket). Får nog inse att man behöver ”softa” lite ibland också 🙂

      Gilla

Kommentera

