Slut på semestern

Nej, jag är inte riktigt så pessimistisk att jag anser att semestern är slut innan den ens börjat. Det är skomakarens semester som är slut, han fick ju bara ledigt mellan hägg och syren den arme stackaren 😉  Men tio dagars ledighet var kanske inte fy skam på den tiden det uttrycket myntades.

Nu blommar grannens syrener för fullt som ni kan se. Underbar doft och underbart vackra att beskåda. Sen hoppas jag innerligt att grannen inte beskådade mig när jag kröp runt i hans syrenhäck. Den synen kan ju ha varit lätt skrämmande – eller fascinerande, vad vet jag 😉

Själv börjar jag också så smått se fram emot sommarsemestern. Nu är det några veckor kvar men den där märkliga känslan av lugn har redan börjat infinna sig på jobbet. Alla blir lite mer avspända på något vis, oavsett hur mycket det är att göra. Märkligt men inte desto mindre sant! Kanske det helt enkelt är så att vi tinar upp lite grann när solen, värmen och ljuset återvänder?

Midsommarblomster
Midsommarblomster/Skogsnäva