Gems Weekly Photo Challenge #23

Ordet för veckan är GAMMAL om du som jag deltar i Gems Weekly Photo Challenge #23. Fotot här ovanför är S:t Knuts kapell på Öland, kvalar definitivt in under benämningen gammal!

Ålder – att vara GAMMAL – är relativt. Här hittar du min tolkning av ordet och även om det skiljer århundraden mellan motiven så har de ändå den gemensamma nämnaren GAMMAL.

Lada i Uppland
En GAMMAL och trött, men vacker, ängslada på den uppländska landsbygden.
Fossil
En fossil kvalar nog lätt in som GAMMAL. Just denna finns på en av raukarna i Byrum, Öland
Karl Xs mur
Inte direkt nutida. Karl X:s mur som löper över Öland kan nog betraktas som GAMMAL den också.

Det var min tolkning av ordet GAMMAL, fler härliga tolkningar hittar du HÄR.

26 kommentarer Lägg till

  1. ibod11 skriver:

    Ingen kan argumentera mot den tolkniingen 😉

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Nej jag tror allt kan kvala in som gammalt där 😉

      Liked by 1 person

  2. Helen skriver:

    Fina bilder på gamla saker, ladan är nog min favorit tror jag. Det var länge sedan jag var på Öland, jag blir lite sugen att åka dit igen när jag ser dina bilder.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack så mycket! Ladan hittade jag här i närheten. Öland besökte vi i mitten av maj – väl värt ett besök (vårt första).

      Gilla

  3. Fina och intressanta exempel på ”gammalt”! Ängsladan är otroligt vacker, hoppas den får leva kvar många, många år!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack så mycket! Ja jag gillar den ladan. Hittade en ny promenadväg här hemma för ett tag sedan (efter 20 år trodde jag att jag kunde alla) och fann skönheten 😉

      Gilla

  4. Karin Eklund skriver:

    Gammalt som gatan och äldre än så. Bra val, fina bilder och ordet gammalt kan man tyda på så många olika sätt. Lite grann som att prata om år, tid. Ängsladan är så fin!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack snälla du!

      Gilla

  5. Beppan skriver:

    Gammalt trä är så vackert tycker jag. Särskilt när det åldras
    som det gjort i din Uppländska lada.
    Fina bilder alla tre på temat gammalt!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack snälla du!

      Gilla

  6. Jag skriver:

    Verkligen vackra bilder på gamlingar!

    Liked by 1 person

  7. skogstrollet skriver:

    Även om det tiderna förändras så räknas väl gammalt för oss, det som inte är nytt. Jag kan inte annat än tänka på så mycket jobb som är nedlagt på stenruinerna du visar. Ja, även den timrade stugan med takspånen. Men tur ändå att de står kvar, så vi kan få en aning om vilket liv de levde och tekniken de använde. Fina bilder på fina motiv!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tackar! Ja nog ligger det en hel del jobb bakom alltid!

      Gilla

  8. Anki skriver:

    Perfekt tolkning och fina bilder! Den gamla ladan är helt underbar!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack snälla du!

      Liked by 1 person

  9. kajsalisasblogg skriver:

    Du hittade riktigt gamla saker, en mur från 1600-talet och ladan tycker man nästan lite synd om.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack! Ja nog var det gammalt alltid 😉

      Gilla

  10. Anne-Mari skriver:

    Ingen ting er så vakkert som gamle murar.
    Dei kunne sitt handtverk før i tida. Kvar stein ligg slik at den er stødig og passa til
    neste stein i muren.

    Liked by 1 person

  11. Sara Pepparkaka skriver:

    Fossiler är verkligen gamla.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Japp 😉

      Gilla

  12. Tove Olberg skriver:

    Så BRA m gammal!

    Liked by 1 person

  13. Susanne skriver:

    Otroligt vackra bilder kan inte bestämma mig för en även denna ggr då alla är lika fina !!
    KRAM

    Liked by 1 person

Kommentera

