Penningtvätt

Här har vi ägnat oss åt penningtvätt, eller vi och vi. Rätt ska vara rätt och jag är då helt oskyldig. Sambon har ägnat sig å denna lite tvivelaktiga sysselsättning. Så nu har vi sedlar på tork lite varstans i huset.

Så kan det gå när man inte kollar igenom byxfickorna innan man slänger byxorna i tvätten. Just den här formen av penningtvätt torde dock ha ett relativt lågt straffvärde. Kanske mer i form av att ”synden straffar sig själv” om pengarna visar sig vara lite urtvättade 😉

9 thoughts on “Penningtvätt

  1. Ja, du borde ju veta att inga lagtexter eller paragrafer kriminaliserar just den sortens penningtvätt 😉
    Jag har aldrig kontanter så jag känner knappt igen våra nya svenska sedlar. De ser väldigt exotiska ut.

    Liked by 1 person

    1. Ha ha… japp, det visste jag även om brottmål inte är min specialitet 🙂
      Nej du, kontanter hör inte till vanligheterna nu för tiden. Det är sambon som envisas med att ha lite av den varan (som han tvättar då), själv har jag aldrig några – inte ens när jag behöver dem. Men det händer inte ofta i ärlighetens namn.

      Liked by 1 person

Kommentera

