Inspirationslöst & Trappbygge

Lusten att ge mig ut med kameran har helt försvunnit, från att ha varit en trevlig vana och nästan ett måste känns det nu helt ointressant. Kanske det är just så det är med intressen ibland, de går helt enkelt i vågor. Till viss del beror det nog på livet i övrigt också. Just nu har jag ganska mycket på jobbet vilket gör att fritiden blir lite begränsad. Å andra sidan kan jag konstatera att jag passerat halvvägs mot nästa semesterperiod. Kanske fotolusten återvänder när vi ger oss av mot Gotland. Den som lever får se.

Ett annat skäl till den bristande inspirationen är förmodligen dagens väder. Ett stilla regn faller över min värld och färgar den osedvanligt grå. Regnet är välbehövligt men det känns ändå trist att inte kunna tillbringa ledigheten utomhus. Nu ska jag kanske inte skriva att jag inte KAN vara utomhus, sanningen är väl snarare att jag inte VILL tillbringa tid utomhus i regnvädret.

Trappbygget

Byggandet av den nya altanen och trappan knallar på. Det har varit många små problem att lösa under resans gång vilket gör att det har tagit längre tid än tänkt, men det är ju precis som det ska vara när en är igång med sådana projekt. Just nu är det en spännande aktivitet att ta sig in i och ut ur huset men så sakteliga lägger sig golvet på plats. Hittills idag har det inte hänt så mycket med tanke på det ovan nämnda regnet.

Trappbygget

Fotot är taget igår eftermiddag så det har faktiskt kommit till några brädor ytterligare. Det börjar faktiskt kännas som om vi snart är i hamn med det här ”lilla” projektet!

5 kommentarer Lägg till

  1. Jag skriver:

    Visst är det väl så att fotograferingen går i vågor, ibland är man som besatt, men sen får man lov att vila från det lite.

    Roligt att trappbygget snart är i hamn. Projekten tenderar att ta längre tid än man tror. Jag ser en bild framför mig hur mellanflickan som tvååring klättrar ut genom torpfönstret för att far hennes bygger en ny veranda. Förra torpet, eller rättare sagt svärföräldrarnas. Snart kliver ni stolta på den nya trappan och altanen.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Jo så är det väl med de flesta intressen, att det går lite i vågor. Tror att jag just nu fastnat i att det är ”för mycket vardag” i livet 😉
      Ha ha… nöden har ingen lag! Än så länge kan vi använda dörren i alla fall, skönt det. Tror vi är för gamla för alltför avancerade utrymningsvägar!

      Liked by 1 person

  2. ibod11 skriver:

    Kanske har vi inspirerat varandra lite med vårt fotoengagemang och nu går luften lite ur oss båda. Men jag tror inte att det är över. Nya upplevelser och ny inspiration kommer 🙂 Du har i alla fall fått med en bild i ditt inlägg. Det ser jättefint ut och snart sitter ni där och sörplar ur både muggar och glas och tittar ner på alla som råkar komma förbi 🙂

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Säkert är det så. Jag tror också intresset, eller inspirationen, kommer tillbaka.
      Tittar jag ner på någon som kommer förbi där är det bäst för dem att de är på besök hos mig 😉 Befinner man sig där är man långt inne på vårt tomt!

      Gilla

  3. Kristallina skriver:

    Det går i vågor och vädret gör sitt också. Jag har perioder där ser jag inte ens motiv som antagligen finns överallt. Det är så bara. Är säker på att Gotland har massor med motiv du vill fota.

    Liked by 1 person

Kommentera

