Vi har trappsteg

Det låter förmodligen inte klokt att glädjas åt en så enkelt sak som trappsteg – men det gör jag. Tiden då det varit en hinderbana att ta sig in i och ut ur huset är förbi (nästan, än saknas några brädor uppe på ”altanen”). Trots dagens envisa regnande lyckades vi få ihop själva trappan i kväll i alla fall.

Det sägs ju att en ska glädjas åt det lilla, så då gör jag det 😉

Trappsteg
Trappsteg på plats – slutet på hinderbanan närmar sig

Kanske inte den smartaste vinkeln för att fota en trappa. Nedifrån och upp hade nog varit att föredra framför uppifrån och ned om man, som jag, vill visa just trappstegen 😉

8 kommentarer Lägg till

  1. surridurr skriver:

    Ser ut att bli skitsnyggt. Du återkommer väl med ett foto nerifrån också?

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Jag får försöka med det 😉

      Liked by 1 person

  2. ibod11 skriver:

    Grattis till trappstegen 😀 Skönt att ingen av er har ramlat och gjort er illa under tiden utan trappa.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack! Vi har dock skojat en hel del om John Cleeses ”Silly Walks” under resans gång 😉

      Liked by 1 person

  3. heankuheanku skriver:

    det ser ju ut som ett rejält bygge. och fint blir det. förhoppningsvis får vis se det hela när det är alldeles färdigt. men skönt med en trappa iallafall, så ni kan ta er in och ut säkert!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Ja det är därför det tagit lite tid 😉

      Gilla

  4. Kristallina skriver:

    Underbart! Spelar ingen roll om trappan visas uppifrån eller nerifrån. Jag fattar! 😀 Min man var en hobbysnickare. Så jag vet hur det känns när ett projekt blir klart och ni dessutom kommer lättare in i huset 😉

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack! Jo nog är det skönt att projektet närmar sig slutet alltid 😉

      Liked by 1 person

Kommentera

