Sensommarkänsla 2

Ännu en riktigt skön sommarkväll, de kom till slut! Hoppas den här värmen, som jag tycker är alldeles lagom, håller i sig några veckor till. Lusten att ge mig ut på promenad med kameran är lite återuppväckt. Jag nöjer mig med att säga lite så jag inte tar i för mycket 😉

Just nu är det förbaskat mycket att stå i på jobbet, många har semester än och jag täcker för ett antal kollegor. Mina promenader i skog och mark är därmed alldeles nödvändiga för att tömma huvudet efter en arbetsdag. Känns gott att lusten och vädret bidrar till att det blir möjligt!

11 kommentarer Lägg till

  1. Anki skriver:

    Trevligt att du inte lagt kameran ”på hyllan” Härliga bilder med en föraning om höst!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack! Inspirationen återvände en aning och det är väl som det ska vara – att inspirationen kommer och går 😉

      Liked by 1 person

    2. Anki skriver:

      Jag tror den lilla orangea svampen är gullhorn, en gelésvamp som ser ut som en väldigt liten fingersvamp…

      Liked by 1 person

      1. Anneri skriver:

        Ja den var inte så stor! Tack, då har jag lärt mig något nytt igen!

        Gilla

  2. Jag skriver:

    Den där orange svampen skulle man kolla upp, jätteläcker bild på den. Ja, vissa växter har bråttom med höstfärgerna, det såg den lilla vinterflickan idag när jag tog henne på skogspromenad. Då var det nävor, men de har ju hur bråttom som helst. Även ormbunkarna kan ha lite bråttom. Förstår att det är skönt att rensa skallen i naturen.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Ja den var lite annorlunda, ingen aning vad det är.
      Nu tror jag den ormbunken helt enkelt drabbats av lite torka, alla andra är gröna och fina än. Men visst, som du säger, nävorna har antagit vackra röda färger nu!

      Liked by 1 person

  3. surridurr skriver:

    Håller med dig. Jag tycker svensk sommar ska innebära 24 graders värme. Räcker alldeles utmärkt för att bada men även att göra andra saker

    Liked by 1 person

  4. ibod11 skriver:

    Fina bilder med härliga färger. Lusten kommer kanske för att det börjar finnas annat än blommor att fota nu. Bär, svampar och en del höstfärger väcker fotolusten igen.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Kanske det är så, det var lite motivombyte som behövdes 😉

      Liked by 1 person

  5. Kristallina skriver:

    Håller helt med ibod11. Nya motiv är vad vi behöver. Vilken läcker svamp det är. Den har jag aldrig sett.
    Det är klart att man måste rensa skallen. Det går bäst ute i naturen och kameran gör att man koncentrerar sig på något roligt.

    Gilla

    1. Anneri skriver:

      Anki tror att svampen heter gullhorn vilket verkar vara ett synnerligen passande namn 🙂 Ja nog är naturen den perfekta platsen för att tömma huvudet på snurrande jobbtankar alltid – mitt andningshål 🙂

      Liked by 1 person

Kommentera

