Sensommarkänsla 3

I dag kom det strålande sommarvädret, det ser dessvärre inte ut att hålla i sig så jag passade på att njuta så mycket som möjligt. För min del betyder det i vanlig ordning en skön promenad för att rensa hjärnan efter en hektisk arbetsdag.

En annorlunda lönn kom i min väg under promenaden. Jag tror aldrig jag har sett en lönn i den här färgställningen, inte direkt de vanliga höstfärgerna.

Lönnlöv
Lönn i annorlunda färger

11 kommentarer Lägg till

  1. heanku skriver:

    läcker bild på vetefältet. det var en ovanlig färg på lönnen. brukar dom inte bli typ gula först.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack. Visst är det en märklig färg! Men läcker…

      Gilla

    2. Eaqhan skriver:

      Precis mina egna tankar om båda bilderna.

      /Skvitt

      Liked by 1 person

  2. Anki skriver:

    Vi hade en härlig sommardag här också, men idag är det mulet och jag hoppas på regn!
    Härlig bild på vetefältet … snyggt med det låga perspektivet!
    Läckra färger på lönnlövet – tror jag sett det förr, men så vanligt är det nog inte.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Det var tydligen uppror här i byn igår, själv missade jag det hela eftersom jag var på jobbet. Någon hade ställt containrar med dynga eller rötslam längs vägen mitt inne i byn på sommarens vackraste dag så ingen kunde vara utomhus. Folk var INTE nöjda 🙂

      Gilla

      1. Anki skriver:

        Åh … fy farao!!! Förstår att folket i byn var missnöjda!

        Liked by 1 person

        1. Anneri skriver:

          🙂 Här är det lugnt idag, men om jag förstod det rätt så luktade det riktigt illa 🙂

          Gilla

  3. ibod11 skriver:

    Verkligen ett fint och ovanligt färgsatt blad. Jag har sett en rönn med den färgkombinationen. Den hade samma färger varje höst och jag var lika fascinerad varje år.
    Nu har du haft gott om tid igen och hittat ett nytt tema till din blogg. Det här är också fint 🙂

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Gott om tid eller varit osedvanligt lat – bara att välja. Sånt jag pysslar med när jag inte orkar göra något vettigt 😉 Tyckte fotona blev lite för små i det andra även om jag gillade det i övrigt!
      Någon sådan lönn har jag faktiskt inte sett förut, däremot en lönn (vanlig) som varit röd hela sommaren. Nu måste jag ju komma ihåg att gå dit nästa sensommar också när du skriver så där 😉

      Liked by 1 person

  4. Jag skriver:

    Fina sensommarbilder – eller är det förhöst? Nej, augusti är sensommar, bestämmer vi. Roligt att hitta ovanliga färger på vanliga löv!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack! Det är absolut sensommar – vill gärna att hösten dröjer ett tag till. Visst är det lite annorlunda 😉

      Liked by 1 person

Kommentera

