Ett enkelt sätt att göra sig impopulär

Det finns många sätt att uppröra sina grannar på. Här ser ni ett mycket enkelt och effektivt sätt att göra det på. Lägg upp ett rejält lass (många lastbilslass för att vara mer exakt) illaluktande rötslam i det fria mitt i byn så har du uppnått impopularitet inom kort.

Tack och lov inte i min by men väl i byn ”ovanför” oss men jag möttes av upprörda känslor även här hemma efter jobbet igår. Företaget som stod för transporten av rötslammet hade ställt av containrarna mitt i vår by under tiden de lastade om vilket resulterade i att ingen kunde vara ute och njuta av det vackra sommarväder som gårdagen bjöd på.

Idag är det i stället byborna i grannbyn som är upprörda, något jag blev på det klara över när jag tog min lilla förmiddagspromenad. Aldrig förr har jag väl pratat med så många grannar på en och samma promenad. En skulle kunna säga att upprördhet förenar!

Rötslam från reningsverk
Ett enkelt och snabbt sätt att göra sig impopulär hos grannarna, lägg ut en massa rötslam i det fria!

Om tanken är att använda det som gödning har jag faktiskt en och annan synpunkt jag också. Det finns ju inte mycket som är så förorenat av tungmetaller och läkemedelsrester som rötslam från reningsverken. Nog finns det väl mindre miljöpåfrestande sätt att gödsla sina åkrar på?

4 thoughts on “Ett enkelt sätt att göra sig impopulär

Add yours

  1. Det är ju lite synd att det behövs något sådant för att förena folk men kanske kan alla senare samlas och prata om hur skönt det är att lukten har försvunnit 🙂
    Jag håller med om att det inte kan vara bästa gödningen. Varken miljövänligt eller trevligt att behöva ha i närheten. Konstigt att det är tillåtet fortfarande.

    Liked by 1 person

    1. Visst är det lite konstigt. Vanlig dynga okej, det luktar inte så gott kanske men är ju inte alls samma miljöbelastning som rötslammet från reningsverken.
      Nu pratar vi en hel del ändå när vi ses, vi är rätt sociala här i byarna 🙂 Men idag tog det nog priset och samtalsämnet var ju liksom givet…

      Liked by 1 person

Kommentera

Bloggen bor hos WordPress.com.

Upp ↑

