Obekväm landningsplats

Idag är luften tung här hemma, det känns som om både regn och åska är att vänta. En fördel med det är att småkrypen blir lite lagom slöa och snällt sitter still medan jag försöker föreviga dem.

Den här arma humlan ser ut att ha hittat en mindre bekväm landningsplats och verkar inte helt nöjd med tillvaron. Inte desto mindre sitter den kvar hårt hållande i tistelns vassa taggar!

Tistel och humla
Humla i tistel, inte helt bekvämt
Humla i tistel
Humla i tistel – ser inte helt bekvämt ut

Jag tror att ovanstående humlas kompis gjorde ett bättre val som valde en åkertistel att landa på. Betydligt mindre stickigt och obekvämt.

Humla i åkertistel
En annan humla, en annan tistel

Här hittar du fler humlefoton!

13 kommentarer Lägg till

  1. melkerlarsson skriver:

    Känns precis likadant i Stockholmsområdet

    Liked by 1 person

  2. heanku skriver:

    nä men, stackars humla! jag undrar om han har fastnat? toppenbilder iallafall!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Nej det tror jag inte att han hade gjort. Men inte ser det bekvämt ut inte.

      Gilla

  3. Kristallina skriver:

    Tror det var den dumma humlan och på sista bilden den kloka humlan 😀 Jättefina bilder!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Humle & Dumle 🙂 Jag tror den satt rätt bra där trots allt, vilade sig lite eller väntade på sin tur (rapsbaggar kanske har företräde?)

      Liked by 1 person

  4. ibod11 skriver:

    Är du säker på att den stackars humlan inte var spetsad och inte hade så mycket val? Jättefina bilder 😀

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Jag är ganska säker på att den bara satt där och pustade ut en stund – men jag provade ärligt talat inte att putta bort den för att se efter. Puttar ogärna på humlor 😉
      Tack så mycket!

      Liked by 1 person

  5. Anki skriver:

    Kanonfina bilder på humlor och tistlar! En del människor ligger frivilligt på spikmatta … så att humlan sitter på tisteln kan ju inte vara mycket värre 🙂

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack! Nej jag tror faktiskt inte hen sticker sig alls, håller så fint i tistelns taggar och har ju placerat sig lite mellan två knoppar 🙂

      Liked by 1 person

  6. Jag skriver:

    Jag tror humlan vet vad humlan gör. De är mästare på att placera sig på och i blommor. Himla rolig bild den andra där hen sträcker ut benen mellan tistlarna. Fina bilder!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Ja det tror jag också. Tack så mycket!

      Liked by 1 person

  7. mycketyck skriver:

    Så fina foton

    Liked by 1 person

Kommentera

