Sommaren 2017 i snabbrepris

Det är nog hög tid att inse att sommaren 2017 nått sitt slut. En sommar som varit ganska händelserik får jag nog påstå, mer händelserik och fylld av upplevelser än vad mina somrar vanligtvis är. Här kommer delar av sommaren i snabbrepris!

Vi tjuvstartade sommaren redan i maj med en semestertripp till Öland, en trevlig ö som vi utforskade från norr till söder (om än i omvänd ordning).

Karl Xs mur
Karl X:s mur på Öland

Ett antal utflykter ”hemmavid” har också hunnits med under sommaren, nu ska det tilläggas att ”hemmavid” kan ha en ganska vid geografisk utbredning så särskilt nära hemma var jag inte alla gånger 😉

I början av juli begav vi oss till Dalarna. Vädret var inte riktigt på vår sida under den resan men vad gör det? Trevlig kan en ha ändå!

Trivselrodd Siljan
Roddbåt i Siljan

Efter turen till Dalarna drog vi igång sommarens projekt vilket var att bygga ny yttertrapp och en därtill hörande altan. Projektet är inte riktigt i hamn ännu men förr eller senare kommer nog de sista ribborna och belysningen på plats också!

Fikaplats
Här är det fortfarande en bit kvar, vi har kommit betydligt längre än så numera (men fotona lyser med sin frånvaro).

I slutet av augusti bar vi iväg till Gotland med flyttlass och allt. Sonen ska plugga där nere och vi passade på att ta oss en veckas semester. Riktigt härligt även om vädret var lite busigt med oss (hela ön blev strömlös på grund av åskan). Att välja ut ett foto från den resan är inte det lättaste men valet föll till slut på denna bild.

Norra delen av ringmuren
Norra sidan av Visby ringmur en vacker augustikväll!

Sammantaget får jag nog säga att även om det riktiga sommarvädret lyst med sin frånvaro så har vi haft en härlig sommar. Det känns som om jag varit ledig ganska länge även om det i själva verket inte var mycket mer ledighet än en ”normal” sommar. Förmodligen kommer känslan sig av att jag valt att dela upp ledigheten i flera omgångar.

Massor med blomsterfoton har jag givetvis också hunnit med – som vanligt ska tilläggas!

Sommaren som gått har lämnat många härliga minnen efter sig. Nu gör hösten entré med stormsteg, en årstid som jag normalt sett uppskattar mycket. I år känner jag för ovanlighetens skull att hösten har lite väl bråttom, kanske av den enkla anledningen att sommarvärmen aldrig riktigt tog sig eller är det så enkelt att jag ändrat uppfattning på äldre dar? 😉

15 kommentarer Lägg till

  1. Anki skriver:

    Så härliga minnesbilder från sommaren som just passerat! Bilder som verkligen tål att ses många gånger och som kommer att värma både kropp och själ när snön yr utanför fönstren! 🙂

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack! Det passade bra att pyssla med sommarminnen i gårdagens regnrusk!

      Liked by 1 person

  2. Inger Hansson skriver:

    Härlig idé med snabbrepris på sommaren! Tror att jag knycker den faktiskt! Får se i kväll när jag åker tillbaka från jobbet, efter att ha simmat, om jag får till ett! Väldigt många fina bilder från sommaren som gick bjuder du på. Jag gillar särskilt den på Visby ringmur! ✨👍✨

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tackar! Det passade fint att blicka tillbaka en regnig kväll 🙂

      Liked by 1 person

      1. Inger Hansson skriver:

        Ja, det gör det! Sitter på tåget nu och ska börja blicka tillbaka! 🙂

        Liked by 1 person

        1. Anneri skriver:

          Det blir spännande att se – vet ju redan att ni farit runt en hel del!

          Gilla

  3. Ibod11 skriver:

    Kul med en snabbrepris av sommaren 😀 Och jag har fått hänga med överallt – tack för det! Du har en riktig bildskatt att titta tillbaka på.
    Jag brukar göra en fotobok varje år. För min del blir det lättare att ta fram och titta på allt jag har gjort när det är samlat i bokform. Just nu håller jag på med årets bok och även om det inte har hänt så mycket så har jag massor av fina bilder att använda. Högre kvalitet än vanligt 🙂

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Det låter som en bra idé med en fotobok. Just nu nöjer jag mig nog med återblickar men det är inte en dum idé alls – den ska jag klura lite på!

      Gilla

  4. heanku skriver:

    härlig sammanfattning med fina bilder. sommaren låter ju bra och innehållsrik. det är mysigt att titta tillbaka på bilder från härliga dagar.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Visst är det!

      Gilla

  5. Kristallina skriver:

    När man ser dina fina sommarbilder kan man knappt tro att sommaren var en besvikelse. Ni har hunnit se och upplever mycket.
    Man får ändra uppfattning när som helst 😀

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Tack! Jo vi har hunnit med en hel del, som tur är väl utspritt annars hade jag nog varit ganska trött 😉

      Liked by 1 person

  6. anncha0117 skriver:

    Sommaren tar slut alldeles för fort!!!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Ja det är då ett som är sant!

      Gilla

Kommentera

