Regnet det bara öser ner…

Regnet det bara öser ner – och jag blir så våt om både skor och strumpor 😉 Nä det sista var faktiskt inte riktigt sant för jag håller mig inomhus i detta ruskigt våta höstväder! Men vi har faktiskt haft två regnfria dagar här och i går kikade till och med solen fram så det kanske är dumt att klaga.

Själv blir jag otroligt seg när vädret är grått och regnigt, det känns nästan som om jag inte vaknar ordentligt alls. Idag dröjde det ända till eftermiddagen innan livsandarna kom igång och då på grund av den minst sagt obehaglig upptäckt på jobbet. En ”liten” upptäckt att ett av våra datasystem inte alls är så säkert och ”tätt” som alla trott får verkligen fart på livsandarna. Tack och lov är jag inte ansvarig för systemens funktion men säkerheten för handlingarna ligger trots allt inom mitt ansvarsområde. Hur som helst är jag glad att vi hittade problemet så snabbt innan någon skada är skedd, det kunde ju ha blivit betydligt värre!

8 kommentarer Lägg till

  1. Kristallina skriver:

    Här vräkte regnet också ner. Hela gatan översvämmandes och inte ens hunden ville gå ut längre efter första promenaden. Där fick vi båda två en gratisdusch.
    Skönt att det ordnade sig på jobbet. Kan tänka mig att det blir kaotiskt när man upptäcker sånt.

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Usch ja, duschar gör jag gärna men helst inomhus på därför avsedd plats 🙂
      Än har det inte ordnat sig men vi har koll på det och åtgärder är på gång, gott så tänker jag. Får lite lätta rysningar över vad som kunnat hända, det var tur att vi rotade runt efter något helt annat så vi såg det ”lilla” problemet!

      Liked by 1 person

  2. Ibod11 skriver:

    Var ni drabbade av den hackerattack som det har pratats om på nyheterna? Lite läskigt att uppgifter kan hamna fel och användas till allt möjligt men det måste vara nästan omöjligt att helt skydda sig från intrång. Tur att det inte hann bli allvarligt.
    Vädret är väldigt omväxlande måste jag säga. Sol, stormvindar, och regn om vartannat. Men det är rätt så mysigt att sitta inne i mörkret med tända ljus och höra hur vindarna river tag i träden utanför 😀
    Ännu en fin variant på tema hos dig 🙂 Undrar hur länge du kommer att vara nöjd med denna 😉

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Ha ha, ja det där med temat är en historia för sig. Kanske jag bara ska konstatera att jag gillar att byta – omväxling förnöjer, inte mer med det 😉 Det här temat är lite kul när jag kan välja att ha ”headern” ovanför eller bredvid texten.
      Nej, ingen hackerattack. Snarare ett bekymmer som uppstått vid en uppdatering av systemet och som gett fler än avsett tillgång till dokument. Bara INOM arbetsplatsen men ändå dokument som alla inte ska ha tillgång till. Nu såg vi det i tid så det ordnar sig men nog satt hjärtat i halsgropen innan vi konstaterat hur stor skadan var.

      Gilla

  3. surridurr skriver:

    Javisst blir man påverkad av allt det grå och regnandet, även om man inte vistas utomhus i vätan. Jag har haft någon vistelse utomhus till och från vårdcentral och någon butik idag. Hade tur att regnet inte vräkte ner just då, utan enbart duggade. Men så jäkla trist ändå! Blä!!!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      I natt har regnet vräkt ner här, så pass att jag haft svårt att sova. Så blä är ett bra uttryck 😉

      Liked by 1 person

  4. Anki skriver:

    Tidvis regn här också, men inte alls som hos dig tror jag … hoppas på lite uppehåll i helgen för alla som jobbar hela veckorna.
    Bra att säkerhetsluckan upptäcktes och att ingen skada var skedd!

    Liked by 1 person

    1. Anneri skriver:

      Som det ser ut så har det slutat regna nu, men jösses vad det vräkte ner i natt. Nu hoppas jag också på en regnfri helg, regnet och blåsten har sett till att trädgården är full med nedfallna löv som vi skulle behöva ta hand om 😉

      Gilla

Kommentera

